torsdag 25 mars 2010

#18 Mina Mål

Jag har inte berättat om mina mål som jag vill uppnå, så jag tänkte göra det.
I framtiden skulle jag vilja jobba inom försvarsmakten som officer, jag vet att det är en väldigt lång väg dit. Så mitt första mål är att komma in på någon sorts militärutbilning. Jag hade tidigare en plats på amfibieregementet som amfibiesoldat med eftesom de nya bestämelserna angående frivilligt försvar har dem dragit in min utbilning. Men om ett halvår börjar uttagningen till det frivilliga försvaret och jag ska göra allt jag kan för att testas, det är mitt första och största mål jag har just nu. Om jag inte blir uttagen då kommer jag söka till aspirantutbilningen 2011. Men om jag inte blir uttagen till någon tjänst då kommer jag inse fakta och nöja mig med att kanske få en utbildning inom hemvärnet, och får på så vis fortfarande leva ett liv i det gröna, även om det inte är på heltid.
Jag har alltid en murarutbilning jag kan "luta" mig tillbaka mot men kommer nog inte fortsätta i dem banorna tror jag. Universitetet är en väg jag fortfarande överväger.

Knät är mindre svullet och allt känns bara kanon. Ska iväg och träna imorgon, så ser verkligen fram emot det.

Rehab: Fullt pass, knät svullnar inte upp heller. "full" utsträckning till 70 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar