söndag 7 mars 2010

Dagen innan. #0


Hej.

Första inlägget på bloggen nu.
Meningen med bloggen är att jag ska se mina egna tankar, funderingar samt min rehabutveckling. Vi får se om jag orkar skriva hela vägen, det är upp till bevis.

Jag ska in på en operation imorgon, eller rättare sagt en korsbandsrekonstruktion. Är väldigt nervöst eftersom jag aldrig blivit opererad innan. Är nog mest rädd för att jag inte vet vad som kommer att hända, och smärtan som garanterat kommer vara kvar i många dagar efter.
Korsbandsrekonstruktionen kommer gå till som på bilden i runda slängar, de kommer ta en sena från mitt lår("snöret" på bilden) och sedan borra ett hål snett upp i knät. därefter så fäster de upp senan på något sätt :)....

Jag ska vara på USÖ imorgon 7.15. Ingreppet tar inte så lång tid har jag fått höra av läkarna och jag kommer kunna åka hem samma dag, vilket är skönt. för jag kan inte tänka mig att dem där sjukhus kläderna är så sköna....

Jag ska duscha senare ikväll och desinfektera kroppen, detta ska jag även göra imorgon bitti innan jag åker iväg.

Allt för idag, skriver mer imorgon efter operationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar